Dag 242

242. Mina absolut finaste och mysigaste minnen från min barndom är från när jag skulle somna på kvällarna. Varje jäkla kväll gick mamma eller pappa, beroende på vem jag sov hos, med på att sjunga eller läsa en saga för mig. Oftast båda delarna. Det spelade ingen roll hur trötta de var, hur mycket disk de hade att se fram emot när jag och min syster sövts, hur många räkningar de var tvugna att betala, hur många gånger de läst om samma jädra prinsessjävel och hennes modige prins, det fanns alltid tid för sång och saga.

Så ska jag göra med mina barn också.


Kommentarer
Postat av: Mamma Lisan

Älskade de där kvällarna då jag fick läsa saga och sjunga hela långa sångramsan med 7 barnvisor i. Som alla måste komma i samma ordning kväll efter kväll. Det var mysigt, mysigt

2011-09-02 @ 23:15:00
URL: http://www.alaeco.se
Postat av: fadern

Häftigt,vad glad jag blir du ska veta att jag tyckte om det nästan alla gånger

Har ngt minne av att jag ljög och fantiserade för er också inte som bestemor jag tyckte det var så roligt när jag märkte på er att hjärnan jobbade och ni inte var säkra på om det var sant eller inte

Jag berättade innan ni somnade hur det var

2011-09-05 @ 19:24:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0