Dag 342

342. Ibland tänker jag på vilken tur jag och min syster har haft. Vi kunde skaffat vilka föräldrar som helst, så fick vi våra. De är världens bästa föräldrar. En sak som jag inte förrän nu upptäckt att vi har varit bortskämda med är julen. När vi var små och firade jul var mamma och pappa aldrig fulla. Jag kan räkna på ena handen tillfällena jag sett båda mina föräldrar berusade. Då snackar vi berusade och inte ens fulla.

Det är så mycket snack varje jul om att ge barnen en alkoholfri helg. Många är emot det och tycker att det är de vuxnas rättighet att dra huvet i likören. För mina föräldrar var det aldrig något alternativ. Det finns för mig inget annat än vita jular.






Kommentarer
Postat av: Katten?

Pratar du om cocajn?

2011-12-21 @ 00:40:06
Postat av: fadern

I love Hjo

Jag blir otroligt GLAD

fadern

2011-12-21 @ 16:05:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0