Dag 344

344. Jag har de senaste åren jobbat jul eller nyår eller båda. Såg framför mig att julhelgen i år skulle glida förbi utan friktion. När min familj firar jul ses vi bara och äter julmat och glor på tv och spelar sällskapsspel. Inte hela familjen dock, pappa har vi inte firat med på flera år. Vanligtvis brukar jag ha ledigt någon dag kring jul eller ett gäng timmar på julafton. I år tog jag på mig att tjäna extra pengar och jobba deluxe. Vad hade jag att förlora på det egentligen? Troligtvis inte så mycket, men idag, dan före dan, är det lite surt. Det blir påtagligt ensamt när jag är i Malmö och de andra är mil borta. Imorgon på julafton ska jag vakna och dra till jobbet. Där stannar jag tio timmar och kommer hem till en tom lägenhet på kvällen. Mitt kylskåp är barskrapat och jag har disk att ta hand om. När jag diskat får jag ligga mig och sova så jag orkar upp fem på juldagen för att jobba nio timmar. Min julafton kommer säkert bli väldigt mysig på jobbet och på juldagen träffar jag min syster och min mor. Men just nu, dagen före julafton när jag väntat femton minuter på bussen kvart i elva på kvällen, känns det lite surt.


Kommentarer
Postat av: fadern

du är en kämpe

fadern



2011-12-24 @ 11:15:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0