Dag 35

35. Det är roligt och ärligt att vara svartsjuk på barn. De får det så jävla serverat och de behöver inte ens vara tacksamma. De får ligga i åkpåse i en barnvagn och bara sova medan föräldrar sköter allt viktigt för att sedan serva ungarna med mat och skoj. De får ränna rundor och kissa på sig och sen när de kommer hem behöver de inte tvätta sig själva eller kläderna, det gör deras föräldrar. Trots alla fördelar de har känner jag nu att jag är rätt nöjd med att vara vuxen. Rätt nöjd i alla fall. Jag är gärna nöjd vid de tillfällen då jag inser att jag inte behöver köpa det strävaste, gråaste och hårdaste toapappret som finns. Min mor hade en förkärlek till såna toapapper och har det än idag. Det är svårt att veta om det beror på att obekväma toapapper lönar sig ekonomiskt i längden, eller för att det är den sortens papper man hade när hon var ung.

I varje fall behöver jag inte längre torka mig i häcken med sandpapper. Barn vs. vuxna: 0-1.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0