Dag 46

46. Alldeles för ofta har jag svårt att begripa det stora sammanhanget och den universella verkligheten. Min verklighet blir gärna min direkta omgivning och mitt sammanhang blir det jag kan röra vid. Sen vid något tillfälle någon gång då och då slår det mig att det faktiskt tillverkas barn och ungar genom att två könsceller sammansvetsas. Ett mellantydligt nästan ingenting blir något och ett något blir till ett nytt något eller till ett nytt inget. Saker och varelser dör just i detta nu. En människa blev precis obducerad och en annan föddes. En blåval hoppade precis och i din kropp finns just nu vävnad som arbetar så att du kan läsa och andas. Just nu simmar en sån här omkring

och en sån här


och du har ungefär det här utseendet under huden idag och imorgon och för alltid

och det är sant! Det är inte bara sånt man ser på bild. Det finns ofattbart enorma varelser i havet
med så små partiklar i sig att man faktiskt inte kan se dem med bara ögats hjälp.
Man blir ju skvatt galen!

Kommentarer
Postat av: Didrikadine

Great .Now i can say thank you!

2011-04-21 @ 12:40:05
URL: http://didrikadine.blogstie.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0