Dag 20

20.
Ibland när det var januari i början av mitt liv brukade jag ta ut hinkar med varmvatten. Det var gärna så att hinkarna var tunga och det varma vattnet skvalp över och vätte ner mina täckvantar. Heter det täckvantar? Såna där tumvantar med luddigt foder och galonigt skal, du vet. Vattnet blev nog ganska fort kallt. Jag använde vattnet som ett verktyg att smälta snö med. Det började med att man hällde snö i vattnet och såg den snabbt lösas upp. Effekten hade varit den samma även om vattnet varit kallt, men det fattade jag inte då eller så brydde jag mig inte. Jag hade ett arbete att utföra. Mitt mål var att hjälpa våren. Jag trodde vintern satt i snön och att våren kom så fort snön var borta. Efter några skopor snö tröttnade jag och hällde ut vattnet i snön istället. Det gav verkligen inte samma imponerande resultat.

Nu låter det som att jag tycker att jag var sketspeciell när jag var liten. Det tycker jag inte. Jag är helt säker på att hur många ungar som helst har gjort samma sak. Det var mysigt och kändes väldigt viktigt, i alla fall i några minuter.









Kommentarer
Postat av: Troyalma

really enjoyed the site even learnt a few things on the way, keep up the good work.

2011-11-28 @ 08:12:08
URL: http://troyalma.blogsmile.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0