Dag 24

24. När jag var hos Sanna i Värnamo så valde vi att en dag youtuba spöken. Detta mynnade ut i att vi tittade på mat som rörde sig på tallriken. Man blir lite förvirrad när man ser vad för konstigheter som faktiskt äts. Delikatesser är oftast äckligare än mer vanlig mat. En finfin rätt vi såg var grodhjärta. Då slets den levande grodan itu och det pickande hjärtat togs ut och slukades innan det förstått att det var lönlöst att fortsätta slå. En annan maträtt är bräss. När jag var liten och kikade i mammas kokbok såg jag en bild på en bräss. Sedan dess har det organet hemsökt mitt sinne. Nej det har det inte, men jag tänker på bräss ibland och tappar hakan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0