Dag 31

31.
Hej. Idag är jag sjuk och pank och lönnfet. Det luktade död i mitt rum när jag vaknade. Jag betalde alla räkningar och insåg att jag hatar mitt jobb. Jag har jobbat ihjäl mig i helgen och endast hunnit sova hemma, inget annat. Vad jag fick på jobbet i gengäld var en skön smitta som gjort att jag sovit med snor och tårar över hela kudden. Jag drömde sickt många skumma drömmar inatt dessutom bara för att jag sov så oroligt. En dröm handlade om att jag skulle flytta in i ett väldigt politiskt korrekt kollektiv. Jag frågade dem som bodde där om det var ok att min pappa hade skinka i kylskåpet när han var på besök. Då började en tjej i kollektivet gråta för hon kände sig inte bekväm när jag "ställde dem mot väggen". Kollektivet var i världens finaste lägenhet. När man kom in i lägenheten var det som att komma in i en kyrka. Det var stora vackra fönster på alla väggar. Jag minns att jag grät av vackerhet. Nu i efterhand tror jag bara att jag var så snorig att mina tårkanaler inte hann hantera både snor och ögonvätska. Det bästa med drömmen var att kollektivet var smockfullt med fiskar. Det var akvarium i alla rum! Det var bara en konstig sak med dem, akvarumen alltså, och det var att vattnet i dem stod även lite utanför på kanterna. Och i det vattnet utanför glaset simmade fiskar. Det har jag drömt några gånger tidigare också. Skumt. Sist jag drömde det var det hajar och pirayor i vattnet och vattnet gav efter en stund vika så fiskarna plaskade ner i golvet. Idag är jag sjuk i alla fall. Jag önskar det var i helgen jag blev sjuk istället så jag hade sluppit jobba, men nu är det över.



Lepra, ten points, dö pwoa (franska)



Kommentarer
Postat av: Emmalee9287

I LOVE THIS VERY PAGE PLEASE KEEP UP THE GOOD AND WONDERFUL JOB.

2011-05-17 @ 10:28:55
URL: http://emmalee9287.blog366.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0