Dag 199

199. Om det ser lite konstigt ut med datumen och tiden och allt som har med det att göra, så är det för att jag försöker skriva ikapp mig själv. Jag vill ju ha minst ett inlägg här per dag och nu ligger jag nästan en månad back. Så om jag skriver "idag" så kanske det inte hände den 16:e juli. Jag minns väl fan inte vad som hände då. Om man säger.

Nu ska jag bara berätta att sengångare inte har några framtänder. De har bara 18 kindtänder. De kan även vrida sina huvuden 280 grader. Det bästa är att pälsen växer från magen till ryggen "för att regnvatten ska kunna rinna av lättare". Jag tänker att de borde göra tvärt om där. Eller? Rinner inte vattnet lättare om håret ligger neråt och inte uppåt? Plus! Plus att de växer alger i pälsen som skapar någon slags kamouflage. De ser lite gröna ut.

Okej.

1. Grön päls
2. Överdrivet rörlig hals
3. Inga framtänder

Bubblare:
Jättesmå och glest sittande ögon
Hockeyfrillapäls på huvudet
80-tals-sminkningspäls kring ögonen


=




Kommentarer
Postat av: henrik

hej.



det har djuret spenderar mycket tid uppochner hangandes fran en gren. det ar darfor haret vaxer lite uppochner ocksa for att det alltid regnar uppefran.

2011-08-05 @ 01:48:04
Postat av: Li

JA! det är klart! du är smart!

2011-08-05 @ 06:07:28
URL: http://nyaaret.blogg.se/
Postat av: Ida

Fantastiskt djur!!

2011-08-05 @ 12:05:56
URL: http://idagunnarsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0