Dag 210

210. Ibland när man var liten och skulle åka pulka kunde man bli kissnödig. Man hade overallen uppdragen till öronen och frös om kinderna men svettades om kroppen. Om man då skulle kissa utomhus, för att slippa missa några roliga pulkaminuter, gällde det att vara snabb. Det blev väldigt fort kallt. Jag kommer ihåg en gång när jag hade en extra fin overall på mig. Den var blommig på insidan och rosa och gul på utsidan. Jag drog kvickt ner dragkedjan hela vägen och kastade av mig ytterplagget för att sätta mig på huk och pinka. Självklart kändes det som en lättnad när jag var klar och skulle dra på mig overallen igen. Jag hade bara kastat av mig överdelen, medan underdelen var påträdd ungefär upp till knäna. För att slippa frysa mer än nödvändigt drog jag på mig ärmarna snabbt som en iller. Och blev alldeles varm och blöt på ryggen. Klart jag hade kissat i min egen overall. Smart men samtidigt väldigt osmart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0