Dag 152

152. Jag undrar om det är ett psykopatiskt drag jag har eller om det är ren nyfikenhet som gör det. En känsla av att det vore kul att se hur det fungerar och hur det ser ut inuti.

När jag var liten, kanske 7 år, fick jag höra att daggmaskar lever även om man delar dem på mitten. Jag valde att separera en masks röv från huvud med en plastspade och med asfalt som underlag. Det blev bara mos. Jag drog spaden hårt fram och tillbaka över maskens rygg tills hudens innehåll hade krupit ut mot ändarna. Då fick jag panik och började hacka isär masken. Ingen del överlevde.

Jag vet att jag drevs av intresse och nyfikenhet men jag är övertygad om att äcklet gav mig en liten extra sporre i operationen. Jag hade ju kunnat bli så äcklad att jag slutade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0