Dag 158

158. Nu undrar jag en ny sak. Vad är snigelskal gjort av? Byter de skal ibland? Gör de sina egna skal? Om de vill ha större skal så tänker jag att de borde byta, för skalet kan väl inte växa? Hur håller snigeln fast sitt skal? Böjer den in ryggen lite precis i skalmynningen eller ligger skalet bara ovan på och är fastsuget? Varför har de skal? Jo det är för att de ska kunna gömma sig lite om de blir attackerade. Men hele snigeln går väl inte in i skalet?

Sniglar är för övrigt asäckliga och jag hatar att de kommer fram precis när det är som goast att cykla. Jag hatar när man väjer för en snigel och därför råkar köra över en annan så det frasar och skvätter. Jag hatar den gången jag råkade köra över en snigel och den daskades upp på mitt ben. Jag hatar också små snigelbebisar som trillade in i mina sandaler när jag var yngre och så råkade jag mosa dem så sandalerna blev rent kladdiga.

Sen förstår jag inte varför man äter snigel med banan i Vietnam. Jag fattar inte heller varför de har en vegetarisk snigel med banan på en vegetarisk restaurang.

Hittade denne bilden! Det är en giant african land snails anatomi. Den har lunga och njurar inne i skalhelvetet! Och penis och vagina på ryggen. Anus på lungan. Va i helv...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0