Dag 160

160. Jag har blivit sumpig på att uppdatera här har jag märkt. Anledningen kan vara sommaren, trötthet, förvirring eller tbc. Jag har ingen aning.

Jag googlade getbajs, har inte hittat något bra svar.

Kollade det där med sniglarna, hittade massa bra svar. Skalet växer hela tiden. De bygger på det nerifrån, såklart, med typ kalk och skit som de samlar på sig genom vad de äter. Men det finns mer kring sniglar att ta reda på. Och det ska jag.

Ha, nu undrar jag ännu en ny grej. Är det sant att man fick eller får pengar (kanske 5 kr) per par skatfötter man lämnar in till någon myndighet i Sverige? Så får man pengarna sen av länsstyrelsen. Man ska alltså döda en fågel, skära av den fötterna och sedan lämna in dem för att få aslite pengar. Är det någon mer än gotlands-Annie som har hört detta? Jag är asnyfiken.


Här är nån som tjänat 15 riksdaler!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0