Dag 167

167. Hej. Alla mina grannar är alkisar. De är alltså seriöst sorgealkoholiserade.

Granne 1: Kryper utanför min dörr mitt i natten. Ringer sedan på min dörrklocka 5 miljarder gånger. Där jag öppnar säger hon en massa skit och börjar släpa sig in i min lägenhet för att låna toaletten och en kudde så hon kan sova i trappuppgången. Jag säger att hon ska ge fan i att sova där och att jag ringer en låssmed. Då hittar hon sin nyckel och drar sig längs med golvet in till sig själv och tvingar mig att tacka ja till att bli bjuden på oxfilé. Det var inte läge att berätta för henne att jag är vegetarian.

Granne 2: Sitter med sin fru varje jävla helg och dricker 50/50 groggar och kollar på tv med volymen på full patte eller gratisspotify på högsta möjliga volym så jag hör vilken reklam som spelas ungefär varannan minut. När jag knackar på så säger de att jag kan ta ett glas vin med dem. De har valt att måla hallen limegrön och ett sovrum i persikospya.

Granne 3: Vet allt om hundar, livet och människor. Han rastar hunden och berättar om någon i hundrastgården som hotat honom till livet och därför bär han nu kniv med sig. När han vallat klart hundstackarn går han hem och häller BiB-rövtjut i ett stort dricksglas. Klockan ett. En fredagseftermiddag.




Kommentarer
Postat av: Ida

Hahaha! Underbart!

2011-06-17 @ 22:48:29
URL: http://idagunnarsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0