Dag 171

171. Hej. Nu har jag sett en rolig dokumentär om djur som lever i vatten. Jag har dessutom tröttnat lite på att känna känslor, så jag tänkte försöka mig på en fiskvecka.

Måndag: Epåletthaj

Det är lite svårt att hitta fakta om den här hajen. Har redan provat TVÅ länkar som inte ger mig mycket att hänga i min lilla trötta och något vissna julgran. Vi snackar i vilket fall haj. En liten hajusling som har slutat simma och börjat använda sina fenor som ben. Den går längs havsbotten och ser förträfflig ut medan den äter sniglar och räkor och annat gott. Tydligen är epåletthajen en bambuhaj. Detta säger mig INGENTING.



Nu tänker du kanske "jaha, och alla levande varelser på jorden är byggda av samma matreal men den ser ut så där och jag ser ut så här, det är fan för rart!". Precis så tänker jag också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0