Dag 172

172. Jag går ifrån veckans fisktema en liten stund för att spy galla över jordens minst livsvärdiga väsen.  Jag är just nu sjukligt förbannad. Det finns två saker som gör det svårt att cykla genom livet. Självklart finns det fler aber som kan sätta käppar i cykelhjulen, men bara två riktigt seriösa. Jag kan ta de flesta hinder med ett litet stressat leende. De flesta utom:

1. Sniglar. Här är nog kommentarer onödiga. Jag har redan vid ett annat tillfälle förklarat mitt hat mot sniglarna.  

2. Mygg/knott. Det är svårt att sjunga med i fräna låtar på väg till jobbet när man riskerar att likt en brugd fylla hela magsäcken med småkryp för varje andetag. Jag överdriver inte om jag säger att allt protein jag behöver för ett helt år får jag i mig under sommaren i form av insekter. Dessutom förlorar jag synen när gud snärtar knott mot mina ögonvitor non-stop.

Förresten, finns det någon anledning till att sniglar och myggor och knott finns alls? Vad ÄR de bra för?

Och när våren kommer har man glömt allt det där och köper nya fina gadgets till sin cykel och tar sig stolt ut på vägarna igen.


Kommentarer
Postat av: fadern

Tack Li du har gjort min dag

du bara ÄR

2011-06-23 @ 13:24:31
Postat av: Lisbeth Arvidsson

Du är då helt underbar!!

2011-06-23 @ 21:52:06
URL: http://www.alaeco.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0