Dag 181

181.

1, Att varje gammal möglig sölvesborgare väljer att bli hårdrockare sedan cirkusen kom till stan är för mig riktigt underhållande. Förlåt, menade inte cirkusen, menade SRF. Inte så att jag ogillar festivalen alls, mer fenomenet. För det är ett jävla fenomen. Jag tänker på de stackars anemiska pubertetspojkarna i bokelundskolans matsal när de osäkert tar sig fram till mjölkbaren för att få sin dagliga dos kalcium. Jag tänker på när de vänder sig mot mig och säger: "ska du ha ett glas mjölk? Häng med till Lasses så bjuder jag på en böjare. Veganjävel." Och alla de gånger högstadietöserna tittade snett på mig och mina vänner för att vi inte älskade Emilia med låten "big big world". Tjejer och killar tog mod till sig och smällde på crazy frog i sina gigantiska mobiltelefoner och sjöng med. "Na na da da ding ding ding". Sen sa de till oss att vad vi lyssnade på bara var dunka dunka.

Några år senare är de alla svartfärgade i frisyren med vita slingor i luggen och har skinnpaj och tatueringar. De rockar fett en hel vecka om året.

NEJ JAG ÄR INTE LÅNGSINT!

2, Idag har jag tjuvlyssnat på när mina frasiga gårdstanter gnällt över livet. De sitter nere på innergården och låter sin hy friteras till våffelkonsistens och sedan lipar de nasalt med skånsk dialekt. Asroligt. "WÄ WÄ WÄ WÄ WÄ WÄ WÄ" låter det.

3, En dam mailade mig idag och frågade om jag ville vara med och prata i "ligga med p3" på radio. Så jävla känd är jag. Tyvärr jobbar jag när de ska spela in. Tack vare fina frun kommer jag arbeta inom media innan nästa sekelskifte. Kanske.

HEJDÅ!


Blobfish

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0