Dag 64

64. Igår var jag och min syster på äventyr på ICA-maxi. Vi undersökte lite grejer å ekohygiens räkning. (Ekohygien är by the way världens bästa företag). Det tog oss tamefan över 3 timmar. 3 timmar på ICA-maxi en fredagseftermiddag. Ja du hör ju själv. Där var vi, nyätna och glada, och körde slalom med en evighetsstor kundvagn kring barnfamiljer och fredagsmysare. Efter kanske 1 timme rann orken ut längs gångarna och vi sökte efter provsmakningar. Det ultimata hade varit något innehållande socker men vi blev bara bjudna på kycklinggryta. Där fanns i och för sig en tant som gav oss floursköljningsglasmycket juice och det är knappast en mängd man bygger en halvtimmes lång sockerkick på. Juicen gjorde ändå susen i några minuter och jag körde rakt in i en riktigt stor trave salsasås som började vaja som en flaggstång ute på prärien. Då sket jag på mig av skräck och frågade en i personalen vad det hade kostat mig om såsberget hade drattat i marken. Hon skrattade mest men hennes ögon sa mig att det hade kostat mig livet. Vi kom i vart fall därifrån levande och trötta. Senare sökte min syster på internet och fann att vi smällt 500 kalorier de där få plågsamma timmarna. Good enough.


Förresten var vi på ett köpcentrum tidigare under dagen. Där möttes vi i entrén av en medelålders man som knuffade runt på en rätt fin barnvagn med en fastspänd docka i. Han log stolt och sa "hej". Det var väldigt obehagligt, mysigt och bisarrt.



Oväntad leksak nr 1.


Oväntad leksak nr 2.

På min tid kunde man bara köpa tuggummin och äkta diamantringar i de där automaterna.

Kommentarer
Postat av: Anna Svensson

Erkänn att du slank ner en guldpeng i Bling teeth-automaten!

2011-03-13 @ 20:51:25
URL: http://annuenanna.blogspot.com
Postat av: Li

you better believe it!

2011-03-17 @ 13:19:47
URL: http://nyaaret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0