Dag 65

65. Köttbonanza. Det är för mig totalt obegripligt hur det kunde bli så här. Hur kan det komma sig att det ens är lagligt att äta kött?



Alla beståndsdelar som finns i en levande varelse går att köpa på apoteket. Ändå är det en omöjlighet för någon på vår planet att sätta ihop de ingredienser vi innehåller och skapa ett nytt liv. Det är fan i mig magi att vi ens existerar. Vi är gjorda av precis samma skrot och korn som en kossa och en gris och en anka och en igel. Ändå valde vi att vi har rätt att brutalt massmörda vår medexisterande bara för att vi kan. Det är sedan länge bevisat att ett djur besitter samma känslor som vi gör. De kan bli förbannade och ledsna och de kan framför allt känna lycka. (Och så vidare och så vidare och så vidare i all oändlighet). De kan känna smärta. Det som skiljer djurarten människa från till exempel grisar är att vi har ett mer utvecklat språk och anses vara smartare. Men det finns korkade människor också. Bebisar är inte så jävla smarta. Ändå är det okej att mosa grisar men inte korkade människor. Jag kan helt ärligt inte förstå vad den stora skillnaden är. I alla fall inte vädemässigt. Vi har bara hittat på att vi är mer värda än någon annan livsform, och det är fan patetiskt.







Kommentarer
Postat av: Nella

Ja fyfan altså! jag var ute på naturum härromdagen, på en del av utställningen så stog det om att vi odlar kött på ängarna, och där är en bild på en ko där texten lyder: strandängskött. förhelvete det är en ko!

man blir så fruktansvärt ledsen.

2011-03-09 @ 14:31:50
Postat av: maria

jag tycker helt klart att man borde få mosa korkade människor dock!

2011-03-09 @ 20:59:08
URL: http://sisolainen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0