Dag 79

79. Den senaste månaden har min dator stängt av sig efter ungefär tre timmars användning. Jag har vid flera tillfällen skruvat loss olika plattor i botten på datorn för att blåsa bort damm från fläkten. Det har oftast hjälpt lite för stunden, men sedan har det varit samma avstängningsvisa igen. Idag skruvade jag som vanligt loss allt och började pilla. Istället för att ge upp efter renblåsningen så plockade jag även bort fläkten från inuti datorn. Ha, vad hittar man där? Jo, damm motsvarande innehållet av en hel soffkudde. Jag plockade bort dammet och nu funkar datorn som om den vore helt ny! Den är bättre nu än vad den varit på över ett år. Jävlar vilket geni jag är! Känslan man får när man inte ger upp utan ger sig fan på att lösa något själv, och sedan lyckas, är min favoritkänsla. Jag är en handyman.

Kommentarer
Postat av: Mamma Lisan

Precis som du alltid har varit! Går det inte så får jag göra något åt det. Tror att du grundlade denna vana vid sisådär 1-årsåldern. Man blir avundsjuk.

2011-03-23 @ 13:41:20
URL: http://www.ekohygien.se
Postat av: Ida

Starkt jobbat! Kan du reparera min också? Haha! Puss

2011-03-24 @ 10:04:34
URL: http://idagunnarsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0