Dag 123

123. Jag är lite missnöjd med hur hanteringen av Usama bin Ladens avslut i den här världen ägde rum. Jag hade verkligen uppskattat om han hade blivit gripen istället för direkt avrättad. Det vore toppen om han hade fått stå till svars för vad han gjort. Jag hade även velat se en rättegång där man hade kunnat bevisa hans totala skuld. Det finns inte en chans att jag försöker försvara den där mannen, det finns inte heller någon chans att jag påstår att han är oskyldig. Däremot är det livsfarligt att han blev behandlad som han blev för det är ett tydligt bevis på att alla inte är lika inför lagen. 

Jag hörde någonstans ifrån att 3000 personer dog under terrorattacken den 11/9. Det var nog på nyhetsmorgon de sa det. De tog även upp att under de kommande 10 åren hade amerikanerna ihjäl över 20 000 personer i Afghanistan. Det blir 8-18=0. Det stämmer inte. Hämnden var redan då och där, i överflöd.

Sen den här upphettade hämndlyckan som amerikanerna och andra gärna visade prov på, den skrämmer ihjäl mig.

Kommentarer
Postat av: fadern

Bra Li du är så klok och förståndig så jag nästan spricker

Det är nog det bästa jag läst ang Usama Bin Laden

fadern

2011-05-11 @ 12:45:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0