Dag 125

125. Innan jag på allvar börjar skriva dagens inlägg så vill jag förklara att det är skillnad mellan herpes och munsår. Man kan ha små sår på läpparna utan att ha herpes. Man kan även andra slags munsår om man har herpes.

Nu sitter jag på mitt arbete och försöker köra klart mitt 6:e nattpass på rad. Första passet var dessutom ett litet dubbelpass med över 18 timmars arbete och 0 timmars sömn det dygnet. Snart är det över och jag får vara ledig helgen ut. Rätt gött.

Den här sortens livsstil, om man kan kalla den det, sätter gärna sina spår på kroppen. Det börjar gärna med att den redan dåliga hyn blir lite sämre. Innebrännare uppenbarar sig överallt och huden antar en slags ljuslila ton med gröna och bruna inslag. Mitt i den här skälvande regnbågsskinnbiten som jag kallar mitt ansikte ploppar sedan röda skimrande blemmor upp. Det är steg ett. Steg två är att man blir fnasig. Kroppen blir liksom torr. Man kissar i oändlighet och mun och hy berövas den viktiga vätska man sätter i sig. Detta i sin tur leder oss in på steg tre. I detta steg märker man hur hudkostymen kring magen börjar krympa och bli för liten. Inte för att man hastigt går upp i vikt utan för att man fylls med gaser. Gaserna bildas då man försöker kombinera vätskeintag med sömnmotverkning genom att dricka oerhörda mängder kaffe. Tarmarna smörjs med kaffe-mjölk och eventuellt en liten citronmuffin. Föreställ dig att du ska tvätta dina händer, men istället för att använda tvål och vatten är kaffe med mjölk ditt sköljmedel och en liten muffin ditt rengöringsmedel. Gojsa in det ordentligt i händerna i 6 dygn. Det är så jag upplever att mitt matspjälkningssystem ser ut på insidan.

Dessutom har jag fått munsår! Det har jag kanske en gång vart 6:e år. De dyker upp vid de där tillfälena då jag är astrött och förkyld och somnar utan lypsyl på läpparna. Mitt uppå allt tror jag att det har bildads ett munsår i min ögongipa.

Och DÄR var jag färdigklagad. Tack för tålamodet och den lille hundvalp jag hoppas att jag får nån jävla gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0