Dag 257

257. Ibland förstår jag inte hur killar tänkter. Jag förstår inte det vidriga maktspelet herrar gärna utför i grupp. Det finns liksom ingen mening med det. Förutom att de verkar känna sig sprudlande av testosteronpumpad iver att visa vem som i deras värld är lite mer värd, och vem som är mindre värd.

Jag cyklade hem en mörk kväll från mitt arbete. Jag var trött som en döfödd kalv och ville bara komma från start till mål så fort det bara gick. På vägen mötte jag så klart människor. Fyra av dessa människor var på promenad längs en ganska öde gata. De gick tillsammans, bredbenta, och jag låtsades som att jag inte såg dem. En av dem sa "hej gumman". Värre än så var det inte. Men det var så jävla irriterande. Det fanns ingen poäng eller något mål med det uttalandet. Jag menar, undrar vad de hade sagt om jag hade stannat cykeln, gått fram till den som sa det, och sagt "hej du. du verkar riktigt trevlig. sugen på att ta en kopp kaffe med mig? ska vi starta dejting?".

Kanske ska göra det nästa gång förresten? Försöka mysa till det?

Kommentarer
Postat av: fadern

Lustig iaktagelse

Jag har varit med i drygt 60-år jag fattar inte heller hur maktspelet funkar eller hur vi tänker

det finns dock ett större mysterie hur tänker kvinnor

fadern

2011-09-16 @ 19:55:16
Postat av: Lovisa

Jag undrar hur folk tänker när de kommer fram till att kalla en 26åring för gumman?

2011-09-17 @ 00:26:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0