Dag 259

259. En kväll när jag var lite ihälld 3 folköl, skulle jag föra över uteölpengar från mitt ena konto till mitt visakortskonto så valde jag istället att sätta in mina sista slantar för månaden på ett konto jag inte kommer åt. Vi snackar sparbankskonto från -92. De senaste månaderna har jag fört in några hundralappar dit då och då. Några dagar efter mitt ölmisstag tog jag mig till banken för att återfå mina egna pengar. De sa att mitt konto inte stämde. Jag ringde min bank i Sölvesborg för att fråga vad fan som hände. Damen i luren sa att mitt konto visst fanns, men att det är ett bankbokskonto och att jag inte kommer få tillbaka mina pengar förrän jag har hittat min bankbok. BANKBOK? Vem i helvete har bankbok. Om jag inte hittar bankboken skulle jag helst först annonsera i tidningen att jag blivit av med den. "Hej allesammans! Någon gång mellan åren -95 och -11 kan jag ha tappat bort min bankbok. Om någon hittat den vill jag ha tillbaka den. Tack." Känns fett. Om det inte lyckas kommer jag efter en del strul få mina pengar ändå. Och jag som tyckte jag var så smart som satte över lite pengar här och lite pengar där till ett konto jag itne kan nå via min internetbank. Det sumpiga är att jag inte kan nå kontot via någon bank någonsin, och det gör att min smarthet utan förvarning byts till fräck och isande dumhet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0